Bij Alterfin nemen we klachten altijd ernstig. Als u het gevoel hebt dat u benadeeld wordt door een van de acties van Alterfin, kunt u een klacht indienen via dit formulier.
We houden u op de hoogte van de geschatte wachttijd en van de voortgang van de behandeling van uw klacht, en waarborgen altijd de vertrouwelijkheid.
Klachten dienen de volgende informatie te bevatten:
- de identiteit van de klager(s): naam/namen, adres(sen) en andere contactgegevens;
- een beschrijving van het project dat door Alterfin cv gefinancierd, uitgevoerd of overwogen wordt (voor zover de klager weet);
- een omschrijving van de situatie waarover de klacht gaat:
- sociale of milieugevolgen: een verklaring waarin toegelicht wordt hoe de sociale en/of milieugevolgen van het project de klager getroffen hebben, of wellicht zullen treffen;
- degelijk bestuur en zakelijke integriteit: een beschrijving van wat de klager beschouwt als een schending van wetten of regels, of als een afwijking van praktijken inzake degelijk bestuur of zakelijke integriteit;
- een overzicht van eventuele acties die al ondernomen werden om het probleem op te lossen (indien van toepassing):
- enkele voorbeelden van dergelijke acties: contact met medewerkers van Alterfin cv, met een partner van Alterfin cv, met relevante forums voor geschillenbeslechting, met lokale autoriteiten of met het gerecht.
U kunt het klachtenformulier downloaden, invullen en digitaal terugsturen naar info@alterfin.be of op papier opsturen naar Kunstlaan 7-8, 1210 Brussel.
Opgelet: klachten in een andere taal dan het Engels, Nederlands, Frans of Spaans hebben een langere verwerkingstijd omdat ze eerst vertaald moeten worden.